Wydzielone z dyskusji
Dziękuję. Osobom, które chciały by wiedzieć o czym Andrzej pisał wyjaśniam, że chodzi o:
– double opt-in czyli wymaganie potwierdzenia subskrypcji po jej zamówieniu. Czyli każdy subskrybent jest de-facto dwukrotnie pytany o chęć zapisania się na listę
– polityka prywatności w każdym mailu nie pozostawiająca wątpliwości co do przyczyn jego otrzymania + polityka na stronie i w każdym formularzu.
– możliwość łatwego (pusty list na odpowiedni adres) usunięca adresu z listy
Moje rozwiązania wywodzą się z doświadczeń z zachodnimi publikacjami, gdzie spam jest zdecydowanie bardziej poważnie traktowany niż w Polsce. Ponadto liczba błędnych adresów nawet przy metodzie single opt-in (wypełnienie formularza) zachęca do formy wymagającej potwierdzenia.
Jasne i widoczne instrukcje dot. sposobu rezygnacji z subskrypcji sprawiają, że czytelnicy bardziej cenią daną publikację. Obecnie prowadze też testy różnych sposobów informowania o możliwościach rezygnacji aby znaleźć tą najkorzystniejszą. Poinformuję o wynikach.