W artykule Najważniejsze narzędzie w e-biznesie napisałem, dlaczego wielokrotny autoresponder jest najważniejszym narzędziem w e-biznesie. Nie będę się więc powtarzał. Przedstawię Ci po prostu kilka sprawdzonych rozwiązań na wdrożenie w e-biznesie wielokrotnego autorespondera.
Niech nie odstraszy Cię słowo “wdrożenie” – każde z tych rozwiązań można niezykle łatwo zastosować w większości e-biznesów.
Informator o naszych produktach i usługach
Najprostszym zastosowaniem wielokrotnego autorespondera jest przekazanie za jego pomocą zawartości naszej strony www. Nie nalezy się przejmować tym, że czytelnik mógł już częśc tekstów przeczytać. Po prostu tego, co go nie będzie interesowało, nie przeczyta. W najgorszym wypadku po prostu wypisze się z naszej listy. Nie mamy więc nic do stracenia.
Wystarczy podzielić zawartość naszej strony na strawne fragmenty – najlepiej około 500 słów na 1 e-mail, ustalić kolejność i gotowe.
FreeBot.pl idealnie nadaje się do takich rozwiązań. Ma wszystkie potrzebne funkcje. Stworzenie takiego informatora z gotowej strony www to 1 do kilku dni JEDNORAZOWEJ pracy – zależnie od objętości strony www.
Kurs e-mailowy
To było pierwsze zastosowanie mojego wielokrotnego autorespondera. W 2003 roku stworzyłem dwa kursy e-mailowe.
Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach |
Jak Napisać Biznes Plan? |
Oba kursy składały się z około 10 maili wysyłanych dzień po dniu. W każdym umieściłem 1 lekcję kursu.
Kurs o wyszukiwarkach stworzyłem z napisanej wcześniej serii artykułów o działaniu wyszukiwarek. Licząc całą pracę włożoną w ten kurs – łącznie z czasem poświęconym na napisanie kursu i późniejsze aktualizacjie – kosztował mnie on około tygodnia ciągłej pracy.
Kurs “Jak Napisać Biznes Plan?” stworzyłem w porozumieniu z firmą, która produkuje program do tworzenia biznesplanów. Pracownicy tej firmy przygotowali wcześniej serię artykułów, które wynajęty przeze mnie tłumacz przełożył na język polski. Od czasu powstania kursu w 2003 roku raz poprawiłem nieco jego układ. Calkowity koszt powstania tego kursu to 3 dni pracy i 150 złotych dla tłumacza.
Przez ponad dwa lata przez te dwa kursy przewinęło się ponad 50 tysięcy osób. Wielu z nich tworzy obecnie moją blisko 40 tysięczną bazę adresową. Część z nich zostało moimi klientami. Wielu jeszcze zostanie. Cały czas kursy te ściągają nowych czytelników na moje listy adresowe. Cały czas zbierają one pochlebne opinie czytelników i generują mi zyski. Nieźle, jak na 10 dni pracy i 150 złotych dla tłumacza.
A to wszystko dzieje się w pełni automatycznie.
FreeBot.pl pozwala z łatwością stworzyć taki kurs e-mailowy. Potrzeba tylko pomysłu i treści, którą bardzo łatwo stworzyć lub zdobyć – np. tłumacząc artykuły z serwisu www.ezinearticles.com – UWAGA: sam serwis nie pozwala na tłumaczenie artykułów, więc będziesz musiał kontaktować się z autorami.
Płatny kurs e-mailowy (e-klasa, e-learning)
W artykule “Jak zarobiłem 68 000 dolarów prowadząc e-klasę” Joe Vitale, znany zachodni copywriter, opisuje jak zamienił swoją kosztującą 13 dolarów książkę w szkolenie e-mailowe (e-klasę) kosztujące 1500 dolarów za osobę.
Jest to alternatywa kursu e-mailowego z tą drobną różnicą, że taki kurs jest płatny.
FreeBot.pl pozwala zablokować samodzielne wpisywanie się subskrybentów na listę. Dzięki temu możesz stworzyć zamknięty, płatny kurs e-mailowy. Potrzeba Ci tylko treści.
Newsletter
Mimo iż FreeBot.pl nie posiada funkcji wysyłania jednorazowych e-maili, dzięki wbudowanej opcji
Sam autoresponder wykorzystaj do wysyłania czytelnikom informacji, które się nie deaktualizują – np. reklam produktów, usług itp.
Obsługa zamówień
Po 2,5 roku sprzedawania w Internecie wiem jedno – ludzie po złozeniu zamówienia bardzo często zapominają za nie zapłacić – chyba, że wybrali płatność przy odbiorze. Jeden mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia nie wystarczy.
Ponadto mimo zamówienia, wielu klientów nie jest do końca przekonanych do zakupu. Wystarczy aby pochwalili się komuś z rodziny i prawie na pewno straciliśmy klienta.
W związku z tym wdrożyłem w moim e-biznesie automatyczny system przypominający o opłaceniu zamówienia oraz wysyłający dodatkowe informacje o produkcie, które pozwalają klientom skutecznie obronić swoją decyzję przed rodziną i znajomymi. Oczywiście system ten oparty jest o wielokrotny autoresponder.
W rezultacie obsługa zamówień ograniczyła się do niezbędnego miniumum. Listy od klientów, którzy mają problem z opłaceniem zamówienia lub mają jakieś wątpliwości należą do rzadkości.
Może Ci się wydawać, że automatyzacja obsługi klienta wpędzi Cię w kłopoty i w rezultacie zarobisz na etykietkę firmy z fatalną obsługą klienta. Nic bardziej mylnego. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że większość klientów ma banalne problemy wynikające z nieczytania lub niedokładnego czytania instrukcji. Problemy te znikają, jeśli dostarczysz im potrzebnych informacji pod nos.
Minimalizując obsługę banalnych problemów możesz poświęcić więcej czasu na klientów z poważnymi problemami i tym samym zasłużyć na miano firmy z doskonałą obsługą klienta.
FreeBot.pl dzięki opcji dodawania subskrybentów metodą GET (poprzez odwołanie www) pozwala zintegrować wielokrotny autoresponder z większością systemów sklepów internetowych i innych systemów e-commerce. Wystarczy, że w tracie przyjmowania zamówienia skrypt wywoła specjalny adres www, aby klient został dodany na listę autorespondera obsługującego zamówienia.
Metoda GET jest dokładnie opisana w panelu FreeBot.pl
Jeśli sprzedajesz drogie produkty niewielkiej liczbie klientów, możesz po prostu dodawać klientów do listy ręcznie w panelu. Nie będziesz potrzebował nawet strony www.
Obsługa posprzedażowa i cross selling
Jednym z najwiekszych kosztów biznesu czesto jest obsługa posprzedażowa klientów. Z drugiej strony jednym z najlepszym sposobów zwiększania zysków, jest
Większość problemów klientów się powtarza. Odkryto to dawno temu i w ten sposób powstały dokumenty FAQ (Najczęściej zadawane pytania). Sęk w tym, że klienci często nie czytają FAQ lub nie mogą go znaleźć na stronie www.
Dlatego najlepszym (piszę z doświadczenia) sposobem na obsługę posprzedażową jest po prostu wysłać istotne informacje klientom na e-mail zanim zaczną pytać. Oczywiście informacje te najlepiej podzielić na strawne objętosciowo fragmenty. Nie zaszkodzi jednak podać w każdym takim e-mailu adresu pełnej dokumentacji.
Nie ma też prostszego sposobu na wdrożenie strategii cross sellingu w swoim biznesie, jak przygotować serię listów promocyjno-sprzedażowych i wysyłać je w różnych odstępach czasu klientom.
Czy to działa? TAK. Obsługa posprzedażowa spada do poziomu jednostkowych problemów. Sprzedaż kolejnych produktów i usług dzieje się automatycznie.
Do tego wszystkiego potrzebny jest wielokrotny autoresponder. Wspomniałem już, jak wykorzystać metodę GET do dodawania klientów na listę adresową. Nie powiedziałem jednak jeszcze, że tą samą metodą można usunąć subskrybetna z listy adresowej – np. listy obsługującej zamówienia.
Możesz więc stworzyć 2 konta w FreeBot.pl – potrzebujesz tylko 2 adresów e-mail. W momencie złożenia zamówienia klient będzie dodawany do listy nr 1 – obsługa zamówień. W momencie opłacenia zamówienia klient będzie dodawany do listy nr 2 – obsługa posprzedażowa – i usuwany z listy nr 1.
Dokładnie taki system wykorzystuję w swoim e-biznesie.
Usuwanie metodą GET również jest opisane w panelu FreeBot.pl.
Jeśli sprzedajesz drogie produkty niewielke liczbie klientów, możesz po prostu dodawać klientów do jednej listy i usuwać z drugiej ręcznie w panelu.
Na koniec
Możesz zastosować każdą z opisanych opcji dowolną liczbę razy. Jedna osoba może mieć tak dużo kont w FreeBot.pl, jak dużo ma adresów lub aliasów e-mail.
Teraz po prostu zrób to! Zarejestruj na www.FreeBot.pl tylko kont, ile Ci potrzeba.